divendres, 8 de febrer del 2019

CASTELL DE RUBÍ

EL DIJOUS 17 DE GENER, LES NENES I ELS NENS DE 2N VAM ANAR A VISITAR EL CASTELL DE RUBÍ. VA SER LA PRIMERA VEGADA QUE VAM AGAFAR L'AUTOBÚS DE LÍNIA! A CONTINUACIÓ, US DONEM LES NOSTRES OPINIONS, INFORMACIONS QUE HEM APRES I ALGUNES RECOMANACIONS SOBRE AQUESTA SORTIDA.

Almudena: animo a la gent a anar al Castell de Rubí perquè expliquen molt bé la història de la nostra ciutat. Jo he après que quan un nen tenia 14 anys, li treien el collaret perquè consideraven que ja era capaç de protegir-se sol. I també m’ha agradat saber quines funcions tenia abans el Castell i quines té ara.
Dafne: els nens i els grans poden anar al Castell perquè entenguin millor com vivia abans la gent a Rubí. Hi havia una roca molt gran que servia per enterrar a les persones que morien. Dibuixaven una fletxa que volia dir les persones que havien matat.
César: m’ha sorprès que Rubí ha canviat molt. El que més m’ha agradat ha estat fer l’activitat amb els playmobils.
Marc: em va sorprendre com era la roba del rics i com era la dels pobres i com sabien les hores amb el rellotge de sol si no tenia ni pals ni números.
Sergio M.: em va agradar com els romans feien el vi.
Sergio A.: a mi em va agradar jugar amb els playmobils perquè construïa històries.
Laia N.: a mi m’ha agradat veure la fotografia de la diferència de com era abans Rubí i com és ara.
Nerea: he après com fabricaven les eines per caçar.
Silvia: eren molt intel·ligents perquè feien eines, sobrevivien sense diners, sabien com cuidar-se…
Adil: he après la història de Rubí, el que ha passat fa molts anys.
Elsa: convido a la gent perquè vegin el museu i consultin els diccionaris d’imatges.
Mireia: no sabia que des del Castell es podia veure l’esglèsia de Sant Pere.
Nil: he après més coses sobre les peces trobades fa molts anys a Rubí.
Rayane: vull que la gent vagi al Castell per veure les llances que feien servir.
Aray: he après quins han estat els canvis del Castell (porta, finestres…).
Yulia: a mi m’ha agradat veure les eines que feien servir.
Derek: em va agradar veure les arrecades dels íbers.
Nerea: els homes portaven un collaret en forma de penis. Era com un amulet per poder tenir fills.
Yonai: he après com vivien els íbers.
Adrián: he après que des del Castell els senyors podien vigilar a les persones que vivien a Can Fatjó.
Laia D.: amb el pas del temps han canviat les formes de les finestres.
Rayan: m’ha agradat veure els utensilis que feien servir abans.
Andrea: m’ha agradat molt crear la historia amb els playmobils.
Conchi: no sabia que a Rubí hi havia un altre Castell. Quan el van destruir van fer aquest.
Xenia: em va semblar divertit jugar en grup i crear històries amb els playmobils.
Miguel Ángel: m’ha agradat els atuells que construïen els Romans.

Com a grup, RECOMANEM anar al Castell de Rubí a visitar el museu i a escoltar les explicacions perquè aprens molt sobre la història de la nostra ciutat: com ha evolucionat el poble, com eren les persones, quina forma de viure tenien…

Feu clic a aquest enllaç i veureu les fotografies d'aquell dia:

https://photos.app.goo.gl/FSzKuuTGVXmdVyLJ8

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada